Menu

HUP: Uredbom o praćenju o učincima epidemije nameće se dodatno administrativno opterećenje poduzetnicima

ZAGREB - "Uredbom o praćenju i izvješćivanju o učincima pandemije koronavirusa i mjera za pomoć poduzetnicima uvode se nova administrativna opterećenja i povećavaju troškovi poslovanja za poduzetnike. Krajnje je neprimjereno, pogotovo u ovako teškoj gospodarskoj situaciji, uvoditi nove obveze i nove troškove poduzetnicima", upozoravaju iz HUP-a.
"Uredbom o praćenju i izvješćivanju o učincima pandemije koronavirusa i mjera za pomoć poduzetnicima uvode se nova administrativna opterećenja i povećavaju troškovi poslovanja za poduzetnike. Krajnje je neprimjereno, pogotovo u ovako teškoj gospodarskoj situaciji, uvoditi nove obveze i nove troškove poduzetnicima. Prijedlog uredbe koji se nalazi na e-savjetovanju definitivno smatramo korakom unatrag, a koliko je pogrešan govore i mnogobrojne reakcije HUP-ovih članova koji su zatečeni činjenicom da nešto za što smo se godinama zalagali i konačno uspjeli maknuti kao obvezu iz zakonodavstva, a radi se upravo o kvartalnim izvještajima, nakon par godina Vlada RH pokušava ponovno uvesti kao obvezu i to u jeku pandemijske krize. Dodatno administriranje ove vrste u potpunoj je suprotnosti s EU zakonodavstvom o malom i srednjem poduzetništvu, kao i svim politikama koje zahtijevaju da se, u slučaju uvođenja jednog novog opterećenja, treba ukinuti drugo postojeće.

Upravo je koncem prosinca 2020. godine Europska komisija usvojila Smjernice za mala i srednja poduzeća i zaključila: Kako malim i srednjim poduzećima nedostaju potrebni resursi za suočavanje sa složenim birokratskim zahtjevima, višak administrativnog i regulatornog tereta ometa njihovu sposobnost napredovanja, te se Europska komisije opredijelila za načelo "jedan usvojen jedan van" i poziva na definiranje konkretnih i obvezujućih ciljeva za bolju regulaciju i pojednostavljenje. „Izvještavanje je postalo repetitivno - isti podaci se dostavljaju na više mjesta u neznatno izmijenjenom obliku, uz njih se obavlja redovna komunikacija sa svim institucijama, izvještavamo i Državni zavod za statistiku o praktički svemu - od broja zaposlenih do utrošenih kilovat sati na gradilištu.

Sve to događa se u vremenu kada je administrativno rasterećenje jedna od najvažnijih mjera pomoći poduzetništvu pogođenim posljedicama pandemije koronavirusa, uz dva razorna potresa u godini dana. Neprihvatljivo je da ovom Uredbom bankarsku tajnu MFIN želi proglasiti nevažećom, dok istovremeno definira naplatnost tih informacija i propisuje prekršajne kazne poduzetnicima od 25.000 kn za nepredavanje u predviđenim rokovima“ - izjavila je Vesna Varšava, članica HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika, računovođa i vlasnica tvrtke Solventa Računovođe ionako izuzetno teško servisiraju sve zahtjeve institucija spram poduzetnika, posebno u vrijeme cijelog niza covid mjera i njihove popratne administracije koju za poduzetnike obavljaju računovođe, te stvaraju neizvedivu vremensku stisku u vrijeme godišnjih financijskih i poreznih izvještaja."

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam