Pametni zvučnici – trend koji se ne smije zanemariti
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - U tijeku je audio revolucija. Audio se sluša sve više i na sve većem broju uređaja, pa tako i putem pametnih zvučnika čija popularnost raste u Europi. Taj trend prati i radijski strateg, predsjednik Uprave AMM Global Instituta Ivan Jurić-Kaćunić.
Mnogi od nas još se sjećaju vremena kad smo na raspolaganju imali samo dvije audio mogućnosti - slušati radio uživo ili nešto iz vlastite glazbene kolekcije, ploču ili kasetu. Danas se to čini kao daleka prošlost. Jedan od novih načina konzumacije radijskih sadržaja je putem pametnih zvučnika.‘Iako još postoje neka otvorena pitanja kad govorimo o pametnim zvučnicima i budućoj dostupnosti radijskih sadržaja, industrija u Europi putem svog udruženja radi na prevladavanju izazova. Ulaznica za budućnost rijetko kome tek tako padne u ruke, za nju se u pravilu morate izboriti’, ističe Ivan Jurić-Kaćunić.Da su pametni zvučnici sve popularniji u Europi, ne prolazi ispod radara u Hrvatskoj. Lideri radijske industrije već godinama prate taj trend. Prema podacima koje je prikupilo Udruženje europskih radija (AER) iz različitih istraživanja, posjeduje ga 8.7 milijuna Nijemaca i nalaze se u najmanje jednom od pet domova u Velikoj Britaniji. Posljednji podaci pokazuju da 63% ispitanika u Velikoj Britaniji koristi svoj pametni zvučnik za slušanje radija uživo, a u Francuskoj 97% korisnika pametnih zvučnika preko njega sluša kulturni i medijski sadržaj.‘Pametni zvučnici na našem tržištu još se uvijek pojavljuju sramežljivo, iz više razloga, ali samo je pitanje vremena kad će ta tehnologija uzeti maha. Radijska industrija u zemlji za to mora biti spremna kako bismo iskoristili njezin puni potencijal. Moramo poznavati preferencije i navike njihovih korisnika. Inovativna tehnologija, to se već zna, potiče nova ponašanja, a radijskoj industriji to su vrijedni podaci’, napominje Jurić-Kaćunić.2017. godine Radiocentre, Radioplayer i Global izašli su s istraživanjem koje daje zanimljive podatke, a pratile su se navike i preferencije vlasnika Amazon Echo uređaja u Velikoj Britaniji. Tada se pokazalo, kada se u domaćinstvu nalazi jedan uređaj, najčešće je smješten u dnevnom boravku, što znači da će audio sadržaj preko njega dolaziti do svih ukućana. Ako postoji više uređaja oni se smještaju i u intimnije prostore poput, prije svega, spavaće sobe gdje čak dovode u pitanje dominaciju mobilnih telefona prije spavanja. Tijekom radnog tjedna koriste se najviše tijekom jutra i večeri, a u ranim jutarnjim i ranim večernjim satima špica je otprilike podjednako visoka.Vikendima je situacija obrnuta, pa se pametni zvučnik najviše koristi tijekom ranog poslijepodneva. Za što se točno koristi, ovisi o doba dana, ali radio se u svakom slučaju dosljedno sluša. S američkog tržišta stižu podaci (Techsurvey 2020) o daljnjem snažnom rastu broja pametnih zvučnika u tamošnjim kućanstvima, posjeduje ga nešto malo više žena nego muškaraca. Najrašireniji su među milenijalacima (41%), a potom među pripadnicima generacije Z (38%) i generacije X (37%).