Menu

Rekordna turistička 2024., najveći izazov 2025. godine - cijene

ZAGREB - Odlični rezultati u 2024. još jednom su dokazali da je Hrvatska postala cjelogodišnja turistička destinacija, a ove godine najviše su se istaknuli pred i posezona. No, pred nama je izazovna 2025., a najveći izazov bit će - cijene.

Rekordna turistička godina je, za koji dan, iza nas - bilježimo 21 milijun dolazaka i 108 milijuna noćenja, što je rast 3, odnosno 1% u odnosu na 2023. Rasli su i prihodi - u prvoj polovici godine, prema izvješću HNB-a, riječ je o povećanju od 7,5%.

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina:

"Taj rast je generiran u onom dijelu do kojeg je nama najviše stalo, a to je dio koji se odnosi na turističku predsezonu i turističku posezonu. Imali smo izvanredne i pred i posezonu što potvrđuje činjenicu da je Hrvatska postala cjelogodišnja turistička destinacija. Nadamo se da ćemo sljedeće godine realizirati dodatni rast u pred i posezoni, a da ćemo u glavnom dijelu turističke sezone otprilike biti na brojkama na kojima smo bili u protekle dvije godine."

Istaknuo je i da je u 2024. godini napravljen iskorak u realizaciji reforme turističkog sektora koji se najviše odnosi na smještaj.

"Mi ako želimo biti cjelogodišnja turistička destinacija i ako želimo ravnomjeran ili što je moguće ravnomjernije raspoređen turistički promet onda se definitivno naša operativna strategija ne može provoditi na način da gradimo objekte i smještajne kapacitete koji će biti popunjeni 60 ili 70 dana u godini."

Upravo takvi sezonski objekti koji imaju kratak vremenski period rada najviše neopravdano podižu cijene, smatra Glavina koji upozorava da će se destinacije u 2025. godini birati prema odnosu cijene i kvalitete.

Da će cijena biti dominantan faktor slaže se i direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

"Hrvatska je još uvijek zadržala imidž destinacije koja nudi kvalitetu, koja nudi vrijednost za novac, no mislim da smo tu došli do granice. Iskoristit ću priliku da apeliram na sve pružatelje usluga u turizmu da kod formiranja cijena za sljedeću turističku godinu budemo mudri, pametni i razboriti i da jednostavno budemo konkurentni. Ako izgubimo konkurentnost u smislu cjenovne konkurentnosti onda ćemo se teško vratiti, a konkurencija je iznimno agresivna."

A pripreme za 2025. već su počele. U tijeku je kampanja za rani booking, a Hrvatska se nastavlja predstavljati na svjetskim sajmovima, među kojima su New York i Berlin.

"Želimo kroz kontinuiranu promociju koja traje 12 mjeseci i 365 dana jednostavno Hrvatsku držati u fokusu svjetske turističke javnosti. Sljedeća godina bit će vrlo aktivna i izazovna."

Uspješni su u 2024. bili i naši sportaši - i pojedinci i ekipe koji su nam donijeli brojne svjetske, europske i olimpijske medalje. Glavina je podsjetio da im je Vlada za 50% povećala državne nagrade, a da su za iduću godinu osigurana rekordna izdvajanja za sport u iznosu od 160 milijuna eura.

nazad na vrh