Menu

Staničić za MS: Hrvatska će u srcu sezone biti krcata turistima, moramo biti oprezni s cijenama

ZAGREB - Visoke temperature, kolone na autocestama, gužve na aerodromima i trajektnim pristaništima - sve to ukazuje da je turistička sezona u punom zamahu. Ponovno lovimo rekorde po pitanju dolazaka, noćenja, ali poglavito potrošnje. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić u Intervjuu tjedna Media servisa izrazio je zadovoljstvo turističkim brojkama, poručivši da nas srce sezone tek očekuje. Neizostavna su tema bile i cijene, radna snaga, ali i Istra koja je ponovno - prvak turizma. Intervju je vodio urednik Sven Tubak.

​Deseci tisuća turista svakodnevno pristižu u Hrvatsku, koja je i ove godina tražena destinacija. U prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je više od 7 milijuna dolazaka stranih turista i gotovo milijun i pol domaćih gostiju. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić u Intervjuu tjedna Media servisa osvrnuo se na ovogodišnje brojke, koje su kako kaže - odlične.

"Pa ja mislim da možemo svi biti više nego zadovoljni s obzirom da smo u prvih šest mjeseci zabilježili rast u dolascima za 6%, u noćenjima za 2%. Ono što je puno važnije da je taj rast zapravo generiran u predsezoni što je jedan od naših strateških ciljeva, da jačamo turistički promet u predsezoni, u onih prvih pet mjeseci proljeća i kasne zime. S druge strane da turistički promet disperziramo, što je više moguće na cijelu godinu, dakle, očekujemo i dobru postsezonu."

"Hrvatska je percipirana kao kvalitetna i sigurna turistička destinacija, a imamo i sve bolju ponudu i u dijelovima zemlje koji su turistički manje razvijeni", započinje direktor HTZ-a.

"Mi smo premašili brojku od 800 tisuća turista dnevno i vrlo skoro ćemo doći na onaj onu magičnu brojku od milijun gostiju dnevno što je zapravo nekako u skladu s našim očekivanjima. Za očekivati je da ćemo do kraja srpnja i pogotovo u prvom dijelu kolovoza kada je sama špica turističke sezone imati gotovo sve kapacitete popunjene."

Iza nas je, barem za hrvatske navijače, Europsko prvenstvo u nogometu, pred nama su Olimpijske igre u Parizu. Jesu li te sportske manifestacije svojevrsna ugroza za naš turizam?

"Pa ne bih rekao da su ugroza, oni zasigurno utječu na turističke tokove, na turistička putovanja i sigurno da je Europsko prvenstvo u lipnju imalo utjecaj na nešto manji turistički promet i dolaske u ostale zemlje, pa i u Hrvatsku. Međutim, ne bih rekao da je to alarmantno, to je i očekivano, ali zato Hrvatska ima dobar tržišni miks, dakle nije ovisna o jednom tržištu."

A upravo su Nijemci, kao i lani, najbrojniji turisti u Hrvatskoj. Koja su nam još turistička emitivna tržišta važna:

"Tu je Slovenija, Austrija, Italija, Češka, Poljska, Slovačka, Mađarska - ono što posebno treba apostrofirati je povratak Velike Britanije ove godine s obzirom na i pojačani broj letova. To je posebice važno za naše južne destinacije poput dubrovačkog područja ili splitskog područja. Uvijek želimo naglasiti i važnost i značaj dalekih tržišta, prije svega SAD-a gdje i ove godine bilježimo rast turističkog prometa."

Istrijani ponovno ostvaruju najbolje turističke rezultate. Staničić kaže da za to zaslužna dobra povezanost, ali i raznolika ponuda.

"Ima izrazito diverzificiran turistički proizvod od outdoora, od wellnesa, enogastronomije koja je zaista napravila jedan veliki skok, cikloturizma i tako dalje. I u tom smislu postoji turistička ponuda koja može biti aktivna i motiv dolaska za cijelu godinu."

Kada govorimo o hotelskim smještajnim kapacitetima, direktor Hrvatske turističke zajednice smatra da ima mjesta za napredak:

"Naša strategija održivog razvoja turizma ide u pravcu povećanja strukture smještajnih kapaciteta u najkvalitetnijim hotelima, s četiri i pet zvjezdica i to je nešto na čemu će trebati raditi u budućnosti s obzirom na to da su ipak hoteli ti koji u destinaciji produžuju turističku sezonu."

Važan faktor svakako je i radna snaga. Ponovno su se poslodavci borili s radnim dozvolama, a iscrpili smo bazen radnika iz susjedstva.

"I da smo zapravo primorani posegnuti za pronalaskom adekvatne radne snage globalno, dakle, i s dalekih tržišta. Činjenica jest da u proteklih nekoliko godina imamo kontinuirani rast radnika primjerice iz Filipina, iz Nepala i sličnih dalekih zemalja. Taj trend se sigurno neće prekinuti tako skoro."

Istaknuo je da sa stranim radnicima treba raditi na edukaciji i treningu kako bi se što prije integrirali u društvo. Neizostavna tema bile su i cijene na Jadranu. Cijene smještaja i života na Jadranu ljeti rastu, ali inflacija je sveprisutna u cijelom svijetu. Je li Hrvatska skupa destinacija za odmor?

"Mi moramo biti oprezni i moramo biti umjereni u kreiranju naše politike cijena i to i općenito i u uslugama i ugostiteljstvu i svemu što zapravo čini ukupni turistički proizvod. Mi uvijek naglašavamo da svaki porast cijene mora biti popraćen s rastom kvalitete naših usluga. Mi smo radili analize u pet mediteranskih zemalja u 25 destinacija i zapravo smo utvrdili činjenicu da je Hrvatska tu negdje s cijenama u odnosu na našu konkurenciju."

Za veliki broj dolazaka i noćenja zaslužni su i festivali poput Ultra Europe koji se od petka održava u Splitu po jubilarni deseti put. To u Hrvatsku svake godine dovodi oko 150 tisuća ljudi.

"Ti ljudi kasnije, mnogi od njih se vraćaju u Hrvatsku i na godišnji odmor, ne samo zbog Ultre, mnogi produžuju svoj boravak u Hrvatskoj. Kada malo rezimirate njihov boravak, potrošnju i općenito efekt koji Ultra ima i na promociju Hrvatske, onda je naravno takav događaj za Hrvatsku izrazito važan."

Bez domaćih turista nema uspješne sezone, HTZ će i ove godine nastaviti s promocijom posebice kontinentalnog turizma. Za kraj, Staničića smo upitali kakve brojke očekuje za 2024. godinu.

"Mi smo u nekim našim planovima kad smo planirali ovu godinu u smislu fizičkih pokazatelja, jer oni kasnije generiraju i nekakve prihode, planirali rasti između 2 i 5 % i to je ono što je danas nekako u skladu s dosadašnjim rezultatima. Očekujemo da će nastavak ove glavne sezone, odnosno srpnja i kolovoza biti u skladu s našim očekivanjima, u skladu s maksimumom popunjenja naših svih smještajnih kapaciteta. Očekujemo jednu odličnu postsezonu, s obzirom na najave."

nazad na vrh
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room     
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room