Menu

Uz snažne poruke o liderstvu i ravnopravnosti otvoren treći Women’s Weekend u Rijeci

RIJEKA - Women’s Weekend odavno je prestao biti samo konferencija, Women’s Weekend je od prvog dana inspiracija - tom je porukom službeno otvoreno treće izdanje Women’s Weekenda, festivala na kojem će se kroz tri dana razmjene znanja i iskustava raspravljati o važnim društvenim temama.

​Službeno otvorenje su obilježili govori Nevene Rendeli Vejzović, direktorice Women‘s Weekenda, i gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića, koji su naglasili važnost stvaranja prostora za razgovor. “Women’s Weekend donosi snažnu žensku energiju koja potiče društvo na ravnopravnost, a ključna poruka ovog festivala upravo je stvaranje boljeg i pravednijeg društva”, istaknuo je gradonačelnik Filipović. Pozdravnim govorima okupljenima podršku Women’s Weekendu izrazili su i Maja Baković, voditeljica promocije Turističke zajednice grada Rijeke, Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera i Petar Mamula, pročelnica Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj zamjenik župana Primorsko-goranske županije, istaknuvši značaj ovog događaja za cijelu regiju. Današnjim danom nastavljene su poruke i teme o ravnopravnosti, o kojima je bila i riječ na tijekom nultog dana festivala, koji se održao jučer u suradnji s predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj. Otvorene su teme o ravnopravnosti u svijetu diplomacije i položaju žena u znanosti, a tijekom dana čuli smo i ključne rasprave o balansu između privatnog i poslovnog života. Sudionici su analizirali izazove s kojima se žene suočavaju u nastojanju da usklade poslovnu karijeru i obitelj te kako davatelji usluga mogu doprinijeti poboljšanju ove situacije. Zrinka Ujević, voditeljica Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj poručila je: "O ovim temama nikad ne smijemo prestati pričati, a naš rad nije još gotov, jer neki o ravnopravnosti i dalje mogu samo sanjati." Današnji program započeo je izlaganjem Marka Vešligaja, potpredsjednika Odbora za prava žena i rodnu ravnopravnost u Europskom parlamentu. U svom govoru osvrnuo se na sinergiju nacionalne i europske razine u osiguravanju rodne ravnopravnosti u praksi, naglasivši kako statistike pokazuju da napredak u ovom području stagnira te da Hrvatska, s izraženom nejednakošću na tržištu rada, zauzima tek 24. mjesto od 27 članica EU po ravnopravnosti. Već u jutarnjim satima održane su dvije panel diskusije koje su privukle velik interes sudionika. Prvi panel (Ne)vidljivi teret: Privatno vs. poslovno bavio se nevidljivim teretom balansiranja privatnog i poslovnog života te pitanjem koliko su radni uvjeti i poslovna kultura prilagođeni ženama koje istovremeno nose i obiteljske obaveze. U tom blansu uvelike im mogu pomoći poslodavci. “Fleksibilno radno vrijeme, rad od kuće i rodiljni dopust za očeve samo su neke od mjera koje provodimo kako bismo našim zaposlenicima osigurali bolji balans između poslovnog i privatnog” rekla je dr. med. Alenka Jajac-Knez, direktorica tržišnih operacija ove farmaceutske tvrtke JGL d.d., a o tome vode računa i u A1 Hrvatska. “Dobar manager mora voditi računa o ravnoteži poslovnog i privatnog u svom timu”, poručio s pozornice Women‘s Weekenda Blaž Ferenc, glavni direktor za ljudske potencijale, korporativne komunikacije i održivost poslovanja A1 Hrvatska i A1 Slovenija. Jednako zanimanje pobudio je i razgovor o Rijeci kao gradu ženskog identiteta. Panelisti su ispričali kako su kroz povijest snažne žene oblikovale grad, ali i s kakvim se izazovima danas suočavaju u poslovnim, kulturnim i društvenim sferama. Rijeka se time još jednom potvrdila kao najbolji domaćin za održavanje Women‘s Weekenda. “Rijeka je oduvijek bila prepoznat kao grad koji promiče kulturu i ravnopravnost. A uvelike su tome pomogle jake žene i njima smo htjeli dati počast. One su poslužile kao inspiracija i zaslužile su da imaju Trg snažnih žena i dizalice koje nose njihova imena”, rekla je Maja Borčić, komercijalna direktorica Rijeka Gateway kada je govorila o impresivnim dizalicama u riječkoj luci koje su dobile ime po snažnim riječkim ženama koje su oblikovale ovaj grad. Veliku inspiraciju donio je panel One koje mijenjaju igru, na kojem su sudjelovale Khalia Collier, jedna od vodećih osoba NBA kluba Dallas Mavericks i vlasnica St. Louis Surgea te Iris Diaz, direktorica brenda i marketinga FIFA Svjetskog prvenstva 2026. “Ključno je graditi zajednicu koja prepoznaje i podržava žene. Cilj nije biti jedina žena u sobi - cilj je stvarati okruženje u kojem svi zajedno rastemo. U idućih 5 do 10 godina vidjet ćemo sve više žena koje prepoznaju svoju snagu i hrabrost, usprkos izazovima koji dolaze s time”, rekla je Khalia Collier i dodala kako još uvijek nemamo ravnopravni teren te da, kada bi on postojao, imali bismo puno više žena na vodećim pozicijama u tvrtkama i sportskim organizacijama. Iris Diaz dodala je kako biti prva u nečemu nosi odgovornost - ako si prva, moraš otvoriti vrata drugima. “Radimo danonoćno, ali znamo da se trud isplati. Zalažemo se za promjene koje će donijeti korist budućim generacijama. Nikada ne odustajte! Ako nešto sanjate i ne možete prestati razmišljati o tome, to znači da je vrijedno borbe. Moj san je bio raditi na Svjetskom prvenstvu - i ostvarila sam ga. Bila sam uporna, preuzimala izazove i učila iz neuspjeha. Okružite se pravim ljudima i vjerujte u sebe” dodala je Iris, a poruke ove dvije iznimno uspješne žene odjeknule su kao snažan podsjetnik na nužnost promjena u svim industrijama. Jedan od najemotivnijih trenutaka dana bila je rasprava o seksualnom uznemiravanju u javnom prostoru na panelu Stand Up protiv seksualnog uznemiravanja powered by L’Oreal Paris. Panelistice su otvoreno podijelile vlastita iskustva te istaknule potrebu za društvenim i zakonodavnim promjenama. S naglaskom na metodologiju 5D koja predstavlja pet konkretnih strategija za svjedoke ili žrtve uznemiravanja: direktno suočavanje, odvraćanje pažnje napadaču, delegiranje pomoći, naknadna podrška i video ili foto dokumentiranje - sudionice su podijelile praktične alate za intervenciju te naglasile kako svaka osoba može doprinijeti stvaranju sigurnijeg javnog prostora, a svaka žena treba živjeti sigurno i slobodno - nikad nije žrtvina krivica. Nakon podneva, program se nastavlja raspravama o ženama na vodećim pozicijama, postporođajnoj depresiji i ulozi korporativne inkluzije u izgradnji boljeg poslovnog okruženja. Kroz poslijepodnevne panele očekuju nas priče o liderstvu, osobnom brendiranju i izazovima modernog poslovnog svijeta, dok će večernji dio dana donijeti opuštenije networking druženje i razgovore u neformalnom okruženju. Poseban interes izazvat će paneli Istina o debljini, Revolucija kolagena: Inovacije i nova saznanja u regeneraciji kože i tijela powered by Vichy i Žene bez dlake na jeziku. Subota donosi još snažniji program s vodećim govornicima te nas očekuje još jedan dan u kojem otvaramo važne teme. Women’s Weekend ušao je u svoj drugi dan s jednako snažnom energijom, važnim porukama i inspirativnim pričama, obilježavajući vikend Dana žena kroz razgovore koji pomiču granice i otvaraju nova pitanja.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam