Menu

Radić (HPK) za MS: Turističku sezonu moramo gledati kao naš izvoz na našem tržištu

ZAGREB - Hrvatski poljoprivrednik pred velikim je izazovima. Inflacija i neregulirano tržište postaju sve veći teret, a sektor je ostao i bez resornog ministra. O tome kako spasiti poljoprivrednike, razgovarali smo u Intervjuu Media servisa s voditeljicom Odjela za poljoprivrednu politiku, inovacije i međunarodne odnose Hrvatske poljoprivredne komore, Tajanom Radić.

Nedavno je poljoprivredna komora organizirala okrugli stol na temu ‘‘Potrošačka košarica i cijene hrane - kolika je zarada poljoprivrednika?‘‘ na kojem su se poljoprivrednici požalili na nelojalnu konkurenciju i nekontrolirano tržište.

‘‘Također su tražili da se postave zaštitne cijene na primarne proizvode, u cilju da se ne ide ispod te cijene, s obzirom na to da sama proizvodna cijena značajno raste i oni jednostavno s otkupnom cijenom, koja je niska, ne mogu zadovoljiti niti pokriti svoje troškove. Između ostalog možemo čuti i odustajanje od same proizvodnje.‘‘

Upravo su iz tih razloga poljoprivrednici protiv liste proizvoda s ograničenom cijenom.

‘‘Moramo postati svjesni da je poljoprivreda strateška grana‘‘, napominje Radić.

‘‘Na tržištu je jedan veliki rat i bit će još veći. Hrana je isto kao i oružje. Možemo vidjeti i u ovim događajima koji se unazad deset godina događaju na međunarodnoj razini, da su prvi udari carine na hranu. Možemo vidjeti potrese koji se događaju upravo u tom prehrambenom sektoru i to je nešto što je pokazatelj da stvarno ratovanje nije samo oružjem, nego i ekonomijom, a hrana je tu prioritet.‘‘

Hrvatska poljoprivredna komora ne podržava bojkot kupovine od strane građana, već potiče kupce da biraju domaće proizvode na policama.

‘‘Ovo je dobra prilika da i oni daju znak želimo kupovati domaći proizvod i na taj način njima daju jedan vjetar u leđa. Prilikom izbora razmišljati OK, gdje ja mogu naći te naše proizvođače, gdje mi to možemo kupiti, tražiti da trgovački lanci postave naše proizvode na svoje police u većem omjeru nego što je to do sada i mislim da je to jedna od glavnih poruka koje se može poslati, a koju šalje i poljoprivredni sektor Republike Hrvatske.‘‘

‘‘Najveći problem je što trgovački lanci mogu bilo gdje otkupiti proizvode te nemaju ugovornih obaveza prema domaćim proizvođačima.‘‘, upozorava Radić.

Jedan od ciljeva je i izvoz domaćih poljoprivrednih proizvoda, koji je u padu.

‘‘Međutim, mi također imamo i turističku sezonu koju moramo gledati kao naš izvoz na našem tržištu. Naš proizvod bi trebao biti u našim hotelima, dostupan našim turistima i Hrvatska se može brendirati kao jedna zelena destinacija, ako tome svi zajednički pristupimo.‘‘

‘‘Radili smo kongres poljoprivrednika u jednom velikom hotelu i pršut je bio iz Španjolske, to se ne smije događati na Jadranu‘‘ prepričala je Radić.

Kada se sve zbroji, problema je mnogo, pa čak i onih kadrovskih. Još se čeka da Sabor izglasa ministra poljoprivrede, nakon što je s te funkcije odstupio Josip Dabro. Na njegovo bi mjesto trebao David Vlajčić, a naša sugovornica otkrila nam je što iz Hrvatske poljoprivredne komore očekuju od novog ministra.

‘‘Poljoprivredni sektor je najkompleksniji. Tko riješi problem zemljišta, tom dižemo kapu, a to je zakon koji se više od 18 puta mijenjao. Tu sve počinje i završava, tu su najveći problemi. Drugo, tko riješi raspoređivanje sredstava poljoprivrednicima u onom kolaču koji trenutno je i uspije se izboriti za dodatni dio kolača za investicije, evo mislim da je to onda uspješan ministar.‘‘

Radić je za kraj čestitala svakom poljoprivredniku koji je izdržao ovo turbulentno razdoblje i pozvala ih da ne odustanu.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam